Prázdninová skrýšovka

Prázdninová hledací hra o poklady.

Vážení příznivci prázdninového ztrácení a hledání! Pátrači, slídilové, stopaři a píditelé. I v roce 2024 pro vás připravujeme letní skrýšovku, tentokrát na téma Po Praze a okolí na kolech a jiných vehiklech. Během července a srpna opět postupně zveřejníme několik míst, na kterých naleznete skrýše s pokladem. Z každého pokladu bude dovoleno si kousek odnést.

Informace o skrýších pravidelně zveřejňujeme na webu, Facebooku a Instagramu, tak nás sledujte!

Pokud nebudete moci poklad nalézt, zkontaktujte našeho koordinátora pokladů Honzu Hejnu (tel: 732 825 159). Občas se totiž stane, že si nějaký zběsilý hledač chce nechat celý poklad jen pro sebe, a tak ho lidově řečeno „čmajzne“. V takovém případě Honza urychleně zjedná nápravu.

Poklad devátý - bonusový

Hlásíme se s bonusovou poslední skrýší letošního léta. Pozor, skrýš je možné najít dvěma způsoby, za tmy pomocí baterky, čelovky či jiného světla, které si přinesete a za denního světla. Pro ty, kteří budou skrýš hledat za šera či tmy, doporučujeme ukončit čtení návodu u slovíčka STOP. Jak se tedy ke skrýši dostanete? Pátrání za tmy: Začněte na vlakové zastávce Praha-Zbraslav, odkud se vydejte na sever směrem k mostu. U něj se napojte na modrou turistickou značku a pokračujte směrem na Hálkův pomník. Ze stejnojmenného rozcestníku se pak vydejte ještě dále, přímo k Hálkovu pomníku, což je už jen kousek. Jakmile k pomníku dojdete, postavte se zády k nápisu na něm a v případě, že je dostatečná tma, rozsviťte baterku. Sviťte okolo sebe na okolní stromy zhruba do výše dvou metrů. Odrazky na jednom ze stromů vás dovedou ke skrýši u jeho kořenů. STOP! Pátrání za světla: Během dne se pak také postavte k pomníku zády a pak se vydejte zhruba deset metrů severovýchodním směrem. Dojdete ke stromu, u jehož kořenů leží špalek. Za špalkem se pak nachází skrýš.

Osmý poklad

Osmá skrýš ve znamení polepšení duší i duchů je zde! Výchozím bodem k ní je vlaková zastávka Řež, odkud se vydejte přes most do obce. Kousek za mostem se vydejte doprava Hlavní ulicí. Po zhruba půl kilometru odbočte prudce doleva do ulice Pod Lesem, dojeďte až na konec a pokračujte rovně do lesa. Kamenitá cesta se po chvíli stočí doprava a začne výrazně stoupat. Ale nebojte, po zhruba 300 metrech se zase narovná a vy uvidíte odbočku k Polepšovně ducha. Odbočte doleva a mírným klesáním kolem školky se dostanete k minifarmě, kde kousek za jejími vraty odbočte na pěšinu doleva. Napojíte se na naučnou stezku profesora Šimáně. Pokračujte po stezce. Chvíli to bude rovně, poté se stezka vydá doprava. Držte se podél plotu někdy i mezi ploty do té doby, než dorazíte na samotný konec stezky, kde je cedule s informačním textem o stezce, na které se také píše, že se nacházíte na vstupní lokalitě. Zhruba deset metrů za cedulí východním směrem se nachází pařez po vyvráceném stromu. Skrýš se nachází pod pařezem. Pokud zde budete o víkendu, doporučujeme se zastavit v místním občerstvení Polepšovna ducha. Polepšené i píchlé duši zdar!

Sedmý poklad

Přinášíme sedmou skrýš letošního léta! Výchozím bodem bude koupaliště Jureček v Říčanech. Od něj se vydejte po jeho břehu po cyklostezce č. 21. Po pár kilometrech stezka podjede státní silnici. Hned poté odbočte doleva a pokračujte po stezce č. 31. Brzy překonáte malou silničku vedoucí do Tehova, nicméně budete se stále držet na cyklostezce. Ta po chvíli stoupání začne klesat až k rybníčku s názvem Jedlice. Zde je i rozcestí turistických cest. Zde zbystřete. Za rybníčkem se nachází dřevěné odpočívadlo. Vydejte se na sever od odpočívadla směrem do kopce. Po pár metrech uvidíte vpravo suchý strom s oranžovým domečkem na kmeni. Za suchým stromem je maličkatý palouček s vysokým smrkem. U jeho kořenů se nachází skrýš. Domů se můžete vrátit stejnou cestou a nebo pokračovat po cyklostezce do Mnichovic a odtud třeba vlakem.

Šestý poklad

Výchozím bodem je turistický rozcestník Kladno-Rozdělov, kostel. Odtud se vydejte po žluté turistické značce směrem na Vinařice. Skrz město a poté les se dostanete do Vinařic. Zde, těsně předtím než byste podruhé překonali koleje, odbočte doleva. Obejděte bránu s cedulí Zdař bůh - Traily Mayrau, která zamezuje vjezdu aut, a vydejte se po příjezdové cestě podél kolejí západním směrem. Podjeďte pod šikmou dopravníkovou dráhou, až se po chvíli nalevo objeví cedule s informacemi o místních cyklostezkách. Postavte se k ceduli čelem a podívejte se doprava. V březovém hájku hledejte dřevěnou překážku tvořenou nájezdem na špulku s nápisem Fiege. Skrýš se nachází pod nájezdem. Krásné hledání a nezapomeňte si místní stezky projet!

Pátý poklad

Přichází z Malešic! Další skrýš letošního ročníku odhalena. Výchozím bodem budiž křižovatka ulic Počernická s Cerhenickou odkud se vydejte severním směrem do parku. Držte se žluté turistické značky. Poté, co minete vodní park a také červený pumptrack, žlutě značená cesta překříží Malešickou ulici. Pokračujte za bílou závoru, kousek po panelce a poté po štěrku mezi ostružinami doputujte až k dřevěnému zajícovi. U něj se dejte doleva na louku a na louce hned doprava po hraně lesíka. Hledejte první vysoký modřín. U jeho kořenů se nachází skrýš. Cestu zpět si můžete zpestřit právě v Malešickém parku, kde v hezkých dnech i otevřené občerstvení!

Čtvrtý poklad

Další prázdninový pátek znamená další skrýš! Tentokrát se za ní vydejte z Nebušic, ze zastávky K Noskovně, odkud se vypravte jižním směrem po červené turistické značce. Poté, co cesta zmizí v lese dávejte pozor. Na rozcestí Purkrabský háj červená odbočuje vlevo, vy ale pokračujte rovně po žluté. Po dalším zhruba kilometru a půl odbočuje i žlutá. Vy ale držte směr a pokračujte stále rovně na polní cestu, která se postupně stáčí doleva. Po chvíli dorazíte na rozcestí, za kterým se vlevo nachází strom s odpočívadlem. Postavte se k odpočívadlu a podívejte se jihovýchodním směrem. Uvidíte vysokou třešeň. Nalevo kousek od třešně se v trávě nachází velký pařez se skrýší! Vrátit se můžete údolím Divoké Šárky, kde se můžete osvěžit ve skvělém koupališti.

Pátrání zdar!

Třetí poklad

S pátkem přichází i letošní třetí skrýš. Vydejte se na ní ze zastávky metra Letňany. Vydejte se po cyklostezce podél Beladovy ulice jižním směrem. Poté odbočte na Mladoboleslavskou. Tou pokračujte kolem majáku a leteckého muzea Kbely až k ulici Polaneckého. Odbočte doprava a dojeďte až k ulici Toužimského. Tu opatrně překřižujte po přechodu - pozor, cyklista musí kolo na přechodu vést - a poté pokračujte rovně po stezce do parku. Před sebou uvidíte kopeček, na kterém se nachází Singletrail Letňany. Vaším úkolem bude, abyste se dostali na jeho nejvyšší bod. Jakmile na něm budete, vydejte se zhruba patnáct metrů severovýchodním směrem k bříze. U jejích kořenů se nachází skrýš. Tento popis platí pro cyklisty. Pěším výletníkům doporučujeme vyrazit z autobusové zastávky Kbelský lesopark a poté se vydat rovnou do parku. Přejeme příjemné hledání!

Druhý poklad

Cyklisté nechť vystartují z vlakové zastávky Praha-Zbraslav odkud přejeďte přes most na druhý břeh Vltavy a zde se vydejte doleva ulicí Žitavského. Po necelém kilometru odbočte doprava do ulice Na Plácku a dále pokračujte po modro-žluté značce. Projeďte parkem a poté, co se vrátíte do zástavby, značka uhne doleva do ulice Nad Kamínkou. Uhněte také a pokračujte ulicí. Po levé ruce se vám za chvíli objeví hospoda Kamínka a poté následuje zatáčka doprava. Minete malé parkovišťátko nalevo a za ním, těsně před zúžením cesty je možno odbočit doleva na pěšinu. Odbočte a po zhruba dvaceti metrech opět odbočte doleva do Bikeparku Zbraslav. Zde se vydejte na modrý trail. Hned za značkou, která označuje jeho začátek, se dejte doleva k velkému kameni, který je ve skutečnosti kusem betonu. Skrýš je u jeho základu. Pěším cestovatelům doporučujeme vyrazit z autobusové zastávky Žabovřesky (pozor, nejde o ty v Brně!) a vydat se ulicí Nad Kamínkou směrem na jihovýchod. Poté již následujte popis cesty pro cyklisty. Tak krásné pátrání!

První poklad

Jsme tu s první letošní skrýší. Jelikož je tématem letošní hry cyklistika, budou ke skrýším vždy uvedeny cesty dvě. Jedna cyklistická a druhá pěší. Jak se tedy ke skrýši dostanete? Na kole vyrazte od severního konce Trojské lávky po cyklostezce po proudu Vltavy. Po zhruba sedmi kilometrech s mnoha možnostmi občerstvení dorazíte do Klecánek, odkud přívozem - jízdní řád www.privozklecany.cz - přejeďte na druhou stranu řeky. Zde se vydejte proti proudu podél řeky na jih. Po levé straně se po chvíli začnou objevovat přístaviště pro lodě. U posledního přístaviště se dejte doprava. Dojeďte k pumptracku. Od jižního konce dráhy se vydejte několik metrů na jih ke stromu s falešným pařezem. Skrýš se nachází mezi kmenem a zmíněným pařezem. Pěšky vyrazte z vlakového nádraží Roztoky u Prahy ulicemi Nádražní, Rýznerova a Vltavská a dojděte k přívozu. Zde se vydejte proti proudu podél řeky na jih. Po levé straně se po chvíli začnou objevovat přístaviště pro lodě. U posledního přístaviště se dejte doprava. Dojděte k pumptracku. Od jižního konce dráhy se vydejte několik metrů na jih ke stromu s falešným pařezem. Skrýš se nachází mezi kmenem a zmíněným pařezem. Krásné hledání!