Prázdninová skrýšovka

Prázdninová hledací hra o poklady.

Vážení příznivci prázdninového ztrácení a hledání! Pátrači, slídilové, stopaři a píditelé. I v roce 2024 pro vás připravujeme letní skrýšovku, tentokrát na téma Po Praze a okolí na kolech a jiných vehiklech. Během července a srpna opět postupně zveřejníme několik míst, na kterých naleznete skrýše s pokladem. Z každého pokladu bude dovoleno si kousek odnést.

Informace o skrýších pravidelně zveřejňujeme na webu, Facebooku a Instagramu, tak nás sledujte!

Pokud nebudete moci poklad nalézt, zkontaktujte našeho koordinátora pokladů Honzu Hejnu (tel: 732 825 159). Občas se totiž stane, že si nějaký zběsilý hledač chce nechat celý poklad jen pro sebe, a tak ho lidově řečeno „čmajzne“. V takovém případě Honza urychleně zjedná nápravu.

Druhý poklad

Cyklisté nechť vystartují z vlakové zastávky Praha-Zbraslav odkud přejeďte přes most na druhý břeh Vltavy a zde se vydejte doleva ulicí Žitavského. Po necelém kilometru odbočte doprava do ulice Na Plácku a dále pokračujte po modro-žluté značce. Projeďte parkem a poté, co se vrátíte do zástavby, značka uhne doleva do ulice Nad Kamínkou. Uhněte také a pokračujte ulicí. Po levé ruce se vám za chvíli objeví hospoda Kamínka a poté následuje zatáčka doprava. Minete malé parkovišťátko nalevo a za ním, těsně před zúžením cesty je možno odbočit doleva na pěšinu. Odbočte a po zhruba dvaceti metrech opět odbočte doleva do Bikeparku Zbraslav. Zde se vydejte na modrý trail. Hned za značkou, která označuje jeho začátek, se dejte doleva k velkému kameni, který je ve skutečnosti kusem betonu. Skrýš je u jeho základu. Pěším cestovatelům doporučujeme vyrazit z autobusové zastávky Žabovřesky (pozor, nejde o ty v Brně!) a vydat se ulicí Nad Kamínkou směrem na jihovýchod. Poté již následujte popis cesty pro cyklisty. Tak krásné pátrání!

První poklad

Jsme tu s první letošní skrýší. Jelikož je tématem letošní hry cyklistika, budou ke skrýším vždy uvedeny cesty dvě. Jedna cyklistická a druhá pěší. Jak se tedy ke skrýši dostanete? Na kole vyrazte od severního konce Trojské lávky po cyklostezce po proudu Vltavy. Po zhruba sedmi kilometrech s mnoha možnostmi občerstvení dorazíte do Klecánek, odkud přívozem - jízdní řád www.privozklecany.cz - přejeďte na druhou stranu řeky. Zde se vydejte proti proudu podél řeky na jih. Po levé straně se po chvíli začnou objevovat přístaviště pro lodě. U posledního přístaviště se dejte doprava. Dojeďte k pumptracku. Od jižního konce dráhy se vydejte několik metrů na jih ke stromu s falešným pařezem. Skrýš se nachází mezi kmenem a zmíněným pařezem. Pěšky vyrazte z vlakového nádraží Roztoky u Prahy ulicemi Nádražní, Rýznerova a Vltavská a dojděte k přívozu. Zde se vydejte proti proudu podél řeky na jih. Po levé straně se po chvíli začnou objevovat přístaviště pro lodě. U posledního přístaviště se dejte doprava. Dojděte k pumptracku. Od jižního konce dráhy se vydejte několik metrů na jih ke stromu s falešným pařezem. Skrýš se nachází mezi kmenem a zmíněným pařezem. Krásné hledání!